Zbog čestog zagušenja dela kanalizacije u stambenoj zgradi i igre gluvih telefona, stanari trpe štetu, predsednik kućnog saveta gubi živce i vreme, zbog čega je „podstanarima“ (Kovin gasu i katastru) u petak zavrnuo vodu
Nije vest kad pas ujede čoveka, već obrnuto.
Ili, u slučaju pred vama – nije vest kad javno preduzeće isključi građanina s mreže, već kad građanin isključi javno preduzeće!
Tačnije dva – Kovin gas i katastar.
I to, kako tvrdi glavni akter ove priče, inženjer u penziji Mikica Lukić, sve po zakonu.
Pomenuti gospodin Lukić predsednik je kućnog saveta (zvanično: stambene zajednice) zgrade u ulici Svetozara Markovića 19 u Kovinu (reč je o zgradi u kojoj su smeštene prostorije ona dva preduzeća).
„Imamo dugogodišnji problem sa zagušenjem kanalizacije koja prima vodu iz sudopera stanara“, kaže na naš sajt.
Problem je opet „eskalirao“ proteklih dana.
I dok po vertikali klizi ko mače niz oluk (narodski rečeno), zagušenje nastaje u „horizontali.“
A taj horizontalni deo prolazi kroz prizemlje. Tačnije, prostorije kovinskog katastra.
Dovodio je, nastavlja Lukić, neke majstore, ali su mu rekli da oni nemaju zgodan alat za to, pa su ga uputili na Kovinski komunalac.
Nakon saveta, obratio se, prošlog ponedeljka, ovom javnom preduzeću, odakle je, tvrdi, dobio odgovor da „kvar“ nije u njihovoj nadležnosti.
Sutradan su, međutim, došli i ponudili rešenje da se sporni deo horizontalne kanalizacije „premosti“-
„Što je posao od sat, dva… Neka bude i pet!“, priča rezignirano Lukić.
U međuvremenu, pokušao je od ljudi iz katastra da dobije ključeve kako bi popodne s vremena na vreme proveravao da ne dođe do zagušenja. Dok se kvar ne otkloni.
„Rekli su mi – šta nas briga, mi radimo do tri. A ja sam dužan po Zakonu o održavanju i stanovanju da imam ključeve svih prostorija kroz koje prolaze instalacije.“
Po istom zakonu, dodaje, kvar se može otkloniti „po hitnom postupku“, bez sazivanja skupštine stanara „jer se radi o direktnoj ugroženosti imovine.“
Neki stanovi na prvom spratu već su pretrpeli štetu od povratnog izlivanja kanalizacije, kaže predsednik stanara.
„U sredu sam uputio i pismeni zahtev Komunalcu za hitnu intervenciju i da nam ispostave račun. Pisao sam i opštinskom komunalnom inspektoru.“
Kako se igra gluvih telefona nastavila Mikica Lukić je u petak zavrnuo vodu i Kovin gasu i katastru (ventili se nalaze u stambenoj zgradi).
Neki su mu se žalili, kažu „recite stanarima da manje koriste sudopere“, a on je njima poručio „da ne troše vodu već da od direktora traže pelene.“
„Uostalom, rekao sam im – sedite vas trojica direktora (Komunalca, Kovin gasa i katastra) pa se dogovorite.“
Umesto dogovora, danas je dobio dopis direktora Kovin gasa u kome ovaj traži da im Lukić uključi vodu inače će „pokrenuti postupak protiv odgovornih lica„.
Potpisani direktor Vuk Vuković poziva se na isti zakon – onaj o održavanju stanova.
„Ja taj dopis doživljavam kao pretnju“, kaže Lukić i dodaje da će sutra (23. juna) radnici Kovinskog komunalca izaći na teren i konačno rešiti stvar. Bar su mu tako obećali.
Tako će, ova priča o srpskom inatu, gluvim telefonima i „ažurnosti“ javnih preduzeća, dobiti srećan kraj.
Pitanje je samo koliko će da košta.
„Jer, u cenu će ući i sedam dana mojih troškova, koliko traje ubeđivanje nekoga da treba da postupa po zakonu“, napominje predsednik (poplavljene) stambene zajednice.