Besplatna radionica za decu i odrasle „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“ biće održana u nedelju 8. septembra u kovinskom Domu kulture s početkom u 18.30 sati.
Zašto školovanje (obavezno i fakultativno) predstavlja veliki napor kako za decu, tako i za roditelje (trenutno ne govorimo o finansijskom apsektu, mada, možemo), a sada već provereno, i za sve zaposlene u obrazovanju ? Da li čitamo „dovoljno“ brzo, koliki je kvalitet usvojenog i da li možemo povećati efikasnost čitanja? Da li su brzo čitanje i veštinja kreiranja asocijativnih mapa alati koji svima mogu olakšati „učestvovanje“ u procesu obrazovanja?
„Odgovore na ova pitanja, a i mnoga druga pitanja, ćemo zajednički pronaći u nedelju„, poručuju iz „Škole brzog čitanja i mudrog učenja – Kovin“.
Škola brzog čitanja i mudrog učenja je projekat organizovan u saradnji sa nemačkom kompanijom »DOOR Training & Consulting« iz Visbadena . U osnovi projekta je razvoj i distribucija programa »Brzo čitanje i mudro učenje«, namenjenog, deci školskog uzrasta, kao i odraslim, koji žele da – sa manje dosade, truda i utroška vremena – postižu bolje rezultate u školi, fakultetu i poslu. Ideja programa je da polaznici uče: radije, brže i svrsishodnije.
Osnovni ishodi ovog programa: bolja motivacija za učenje, veća sposobnost filtriranja i organizacije gradiva, lakše pamćenje i teže zaboravljanje odabranih podataka, ušteda vremena, funkcionalnije izražavanje naučenog – pri pismenom i usmenom odgovaranju.
Konkretni rezultati ovog programa variraju u zavisnosti od uzrasta polaznika, njihove motivacije, iskustva i potreba, ali na osnovu dugogodišnjeg iskustva u različitim formama distribucije ovog programa mogu se istaći ključni ciljevi koje deca školskog uzrasta standardno postižu korišćenjem veština koje nauče tokom pohađanja ovog programa: četvorostruko do petostruko povećanje brzine čitanja – nezavisno od vrste štiva, 50-procentno unapređenje koncentracije i razumevanja pročitanog – nezavisno od vrste štiva.
Program je razvijan godinama, i njegov glavni autor je Časlav Mančić koji je razvojem tehnika učenja počeo da se bavi daleke 1994. godine. Prve verzije ovog programa bile su namenjene studentima, a njegova komercijalna distribucija kroz kurseve kreće 1999. godine – u organizaciji Edukativnog centra »Finesa« čiji je Časlav Mančić bio jedan od pokretača.